Regulamin Platformy e-learningowej Instytut Sadkiewicza
Regulamin Platformy e-learningowej – Instytut Sadkiewicza (zwany dalej „Regulaminem”) określa warunki oraz zasady wykorzystywania platformy e-learningowej przez użytkowników systemu.
- Definicje
- E-learning: kształcenie na odległość z wykorzystaniem technologii informatycznych realizujące w pełni wymagania procesu nauczania wynikające z zatwierdzonego programu nauczania.
- Platforma e-learningowa (zwana dalej „Platformą”): zespół aplikacji informatycznych służących prowadzeniu kursów i szkoleń.
- Kurs: zorganizowana, niekomercyjna część treści programowych przedmiotu realizowanego w ramach wybranego kierunku studiów na podstawie zatwierdzonego planu studiów.
- Szkolenie: komercyjny proces edukacyjny wykorzystujący wszelkie dostępne media elektroniczne, w tym internet, intranet, extranet, przekazy satelitarne, streaming audio/wideo oraz telewizję interaktywną.
- Użytkownik Platformy (zwany dalej „użytkownikiem”): administrator, wykładowca, uczeń lub student.
- Administrator: użytkownik Platformy e-learningowej odpowiedzialny za działanie platformy i posiadający uprawnienia do zarządzania kontami innych użytkowników.
- Wykładowca: użytkownik Platformy e-learningowej posiadający uprawnienia umożliwiające zarządzanie w zakresie aktywnej realizacji kursów.
- Uczeń: użytkownik Platformy posiadający uprawnienia umożliwiające korzystanie z Platformy e-learningowej w zakresie aktywnego uczestnictwa w kursach niekomercyjnych i szkoleniach komercyjnych.
- Student: użytkownik Platformy posiadający uprawnienia umożliwiające korzystanie z Platformy e-learningowej w zakresie aktywnego uczestnictwa w kursach niekomercyjnych.
- Postanowienia ogólne
- Platforma jest narzędziem przeznaczonym do wykorzystania wyłącznie w celach edukacyjnych. Zabrania się wykorzystywania jej w innych celach lub w sposób naruszający prawo, dobre imię Instytutu Sadkiewicza lub godność jej użytkowników.
- Nad sprawnym funkcjonowaniem Platformy oraz jej wykorzystaniem w zgodzie z niniejszym Regulaminem czuwa Administrator.
- Platforma jest dostępna w trybie ciągłym, z zastrzeżeniem prawa do tymczasowych wyłączeń spowodowanych awarią, konserwacją, aktualizacją lub wymaganiami technicznymi.
- W celu korzystania z Platformy użytkownik musi posiadać dostęp do internetu oraz dysponować komputerem z odpowiednim oprogramowaniem.
- Warunkiem koniecznym dla uzyskania dostępu do niekomercyjnych kursów Platformy jest posiadanie konta dostępowego w domenie Uniwersytetu Technologiczno – Przyrodniczego im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. Jest to adres w formacie nazwa_uzytkownika@utp.edu.pl.
- Materiały publikowane za pośrednictwem Platformy wymagają zatwierdzenia przez Wykładowcę prowadzącego kurs.
- Rodzaj zajęć i proporcje ilościowe treści realizowanych za pośrednictwem Platformy w stosunku do materiału realizowanego w trybie tradycyjnym, a także sposoby sprawdzenia efektów kształcenia odnośnie treści realizowanych za pośrednictwem Platformy, muszą być zgodne z obowiązującym rozporządzeniem ministra właściwego dla szkolnictwa wyższego w sprawie warunków, jakie muszą być spełnione, aby zajęcia dydaktyczne na studiach mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Wykładowca będący autorem kursu w trybie e-learningowym ustala odrębne warunki przyswajania treści programowych ujętych w kursie dla studentów o takim rodzaju niepełnosprawności, który uniemożliwia uczestnictwo w kursie oferowanym za pośrednictwem Platformy.
- Znajomość niniejszego Regulaminu należy do obowiązków wszystkich użytkowników Platformy.
- Użycie konta dostępowego w celu zalogowania się do Platformy jest jednoznaczne z zaakceptowaniem wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu.
- Obowiązki wykładowcy
- Na początku semestru wykładowca określa i umieszcza na Platformie zasady zaliczenia kursu oraz harmonogram realizacji kursu.
- Wykładowca przestrzega ustalonego przez siebie harmonogramu realizacji kursu i dba o realizację treści programowych przewidzianych w ramach kursu.
- Wykładowca jest zobowiązany do kontaktu ze studentami (w tym do odpowiadania na ich pytania i udzielania wyjaśnień) oraz do monitorowania i moderowania aktywności studentów, z uwzględnieniem aktywizowania studentów, których udział w realizacji kursu nie jest satysfakcjonujący.
- Wykładowca może realizować postanowienia zapisane w pkt. 3 przy pomocy Administratora Platformy.
- Zgodnie z ustalonym harmonogramem realizacji kursu wykładowca dokonuje oceny aktywności studentów.
- W uzasadnionych przypadkach wykładowca zobowiązany jest stworzyć możliwość powtórzenia wybranych zagadnień realizowanych za pośrednictwem Platformy tym studentom, którzy nie uzyskali zaliczenia w terminie przewidzianym harmonogramem realizacji kursu. Powtórzenie może odbyć się w trybie e-learningowym lub tradycyjnym.
- Obowiązki studenta
- Uczestnictwo w kursie realizowanym poprzez Platformę możliwe jest jedynie za pośrednictwem własnego konta. Zabrania się udostępniania własnego konta dostępowego osobom trzecim oraz wykorzystywania kont osób trzecich do logowania się do Platformy w imieniu innego użytkownika.
- O podejrzeniu wykorzystania własnego konta przez osobę nieupoważnioną student niezwłocznie informuje Wykładowcę lub Administratora Platformy.
- Uzyskanie zaliczenia kursu realizowanego poprzez Platformę odbywa się na podstawie zasad ustalonych przez Wykładowcę.
- Student biorący udział w kursie zobowiązany jest do terminowego realizowania zadań wynikających z harmonogramu realizacji kursu.
- Podczas dyskusji oraz realizowania zadań za pośrednictwem Platformy nie wolno przywłaszczać sobie cudzych wypowiedzi ani wyników pracy.
- O uzasadnionej i niezależnej od siebie niemożności uczestniczenia w kursie realizowanym za pośrednictwem Platformy student zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Wykładowcę.
- Postanowienia końcowe
- Student łamiący postanowienia niniejszego Regulaminu podlega wykreśleniu z listy uczestników kursu.
- O nieprawidłowościach w funkcjonowaniu Platformy student powiadamia wykładowcę, który w razie konieczności przekazuje tę informację Administratorowi.
- W sprawach, których nie określa jednoznacznie niniejszy Regulamin stosuje się postanowienia Regulaminu Studiów UTP, Statutu UTP, Ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym”, przepisów wykonawczych do Ustawy oraz inne przepisy.
- Zapisy niniejszego Regulaminu mogą ulec zmianie. Powiadomienie o zmianach zostanie przekazane drogą mailową wszystkim użytkownikom Platformy w terminie do 7 dni od daty ich wprowadzenia.